2-2,5 Éves Gyermek Mérföldkövek
Ebben a korban a gyermek mozgása egyre koordináltabbá és összetettebbé válik, a beszéd tovább fejlődik, és a gyermek egyre inkább törekszik a társas interakciókra. A képzeletbeli játékok egyre gyakoribbak, és a gyermek egyre önállóbb a mindennapi tevékenységekben.

Nagymozgás
- A gyermek magabiztosan fut, ugrál, mászik, és egyre ügyesebben használja a mozgáskoordinációt igénylő eszközöket, például a triciklit.
- Lépcsőn váltott lábbal közlekedik, és képes akadályokat kikerülni.
- Labdát rúg, dob, elkap, és egyre pontosabban céloz.
- A gyermek ebben a korban már képes egyensúlyozni, és egyszerűbb táncmozdulatokat utánozni.

Finommozgás
- A gyermek egyre ügyesebben rajzol, fest, gyurmázik, és ollóval vág, bár a mozdulatai még nem tökéletesek.
- Egyszerű formákat másol, és egyre több színt ismer fel.
- Tornyot épít kockákból, és egyre összetettebb építményeket hoz létre, a képzeletét is használva.
- A gyermek ebben a korban már képes gombokat bekapcsolni, és cipőt felvenni (bár még segítségre szorulhat).
Az alábbi kurzusaimat ajánlom figyelmedbe

Érzékelés:
- A látás és a hallás már jól fejlett, a gyermek felismeri a részleteket és a finom különbségeket.
- Érdekli a könyvek nézegetése, és képes hosszabb ideig figyelni a képekre, és egyszerű történeteket követni.

Értelmi fejlődés:
- A gyermek rendszerezi a tárgyakat, és párosítja a képeket, és egyre jobban érti a mennyiségi fogalmakat (pl. sok, kevés).
- Egyszerű utasításokat ért meg, és követi azokat, és képes egyszerűbb kérdésekre válaszolni.
- A gyermek ebben a korban már képes emlékezni eseményekre, és egyszerűbb szabályokat követni.

Beszéd és kommunikáció:
- A gyermek szókincse gyorsan bővül, és egyre összetettebb mondatokat alkot, gyakran használva kötőszavakat.
- Kérdéseket tesz fel, és próbálja megérteni a válaszokat, és egyre jobban részt vesz a beszélgetésekben.
- A gyermek ebben a korban már képes kifejezni a szükségleteit és érzéseit szavakkal.

Érzelmi és szociális fejlődés:
- A gyermek egyre önállóbb, és szeretné a dolgokat egyedül csinálni, de még igényli a felnőttek támogatását.
- Érzelmei egyre differenciáltabbak, és képes azokat kifejezni, és kezdi megérteni mások érzéseit is.
- Játszik a többi gyerekkel, és kezdi kialakítani a barátságokat, és egyre jobban alkalmazkodik a társas szabályokhoz.
- A gyermek ebben a korban már képes együttműködni, és osztozni a játékokban.

Önellátás:
- A gyermek egyre ügyesebben eszik önállóan, és használja az evőeszközöket, bár még előfordulhatnak balesetek.
- Segít az öltözködésben, és próbálja meg önállóan felvenni a ruháit, és cipőt húzni.
- Szobatisztaságra nevelés folyamatban van, és a gyermek egyre jobban képes kontrollálni a szükségleteit.
Főbb szempontok a szakember szemével - gyanújelek lehetnek:
- Hallás és beszéd: Gyakran félrehallja a szavakat, túlzottan figyeli az arcot beszélgetés közben, vagy feltűnően nehezen különbözteti meg a beszédhangokat.
- Mozgás és koordináció: Rendszeresen elesik, botladozik, nehezen veszi észre az akadályokat, vagy rosszul méri fel a távolságokat.
- Játék és értelmi fejlődés: Folyamatos felnőtt figyelmet igényel a játékhoz, ötlettelen egyedül, vagy ismétlődő módon játszik, nem lép túl a tárgyak rendeltetésszerű használatán.
- Társas interakciók és kommunikáció: Visszahúzódó a kortársaktól, mert nem érti játékaikat vagy egyszerű szabályaikat, esetleg még nem beszél, vagy nem érti jól a beszédet.
Fontos kiemelni, hogy ezek a gyanújelek nem feltétlenül jelentenek problémát, de mindenképpen érdemes szakemberrel konzultálni, ha ilyet tapasztalunk.